مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: ۶ طرح آموزشی ویژه دانش‌آموزان استثنایی در قالب ۲۱ کلاس درس با زیربنایی افزون‌بر ۹۹۳ مترمربع و اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال از ابتدای دولت سیزدهم در این استان به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش هرمیزان، مهدی باوقار زعیمی روز شنبه در جریان بازدید از این طرح‌های آموزشی افزود: سه مورد از این طرح‌های آموزشی ویژه دانش‌آموزان استثنایی در بسته سفر ریاست جمهوری به هرمزگان دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه نگاه مجموعه نوسازی مدارس به فضاهای آموزشی استثنایی، یک نگاه عمیق و تخصصی در زمینه ساخت و تجهیز است، اظهار کرد: هم‌اکنون نیز ۹ طرح آموزشی ویژه دانش‌آموزان استثنایی در قالب ۳۲ کلاس درس با زیربنایی افزون‌بر یکهزار و ۲۵۸ مترمربع در استان هرمزگان درحال اجرا است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان، همچنین با بیان اینکه دانش آموزان استثنایی همانند سایر دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند و نقش مهمی در پیشرفت و تعالی کشور دارند، اظهار کرد: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در رشد و تعالی جامعه سهیم هستند و بهادادن به مقوله تعلیم و تربیت آنان در فضاهای آموزشی استاندارد و مطابق با نیازهای ویژه بسیار مهم است.

به گفته وی، مجموعه نوسازی مدارس باتوجه به گروه هدف استانداردهای مناسب را داشته و سیاست‌های خاصی را در حوزه ساخت‌ و ساز مدارس به لحاظ فضای فیزیکی و تجهیزات موردنظر برای این دانش آموزان درنظر دارد.