مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: در سال‌جاری، ۱۴ هزار و ۴۴۹ نفر مسافر از مبداء بندرعباس بندرشارجه جابه‌جا شده‌اند که این میزان نیز نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش هرمیزان، حمیدرضا محمدحسینی‌تختی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه امسال، ۲ میلیون و ۸۸۴ هزار و ۹۸۰ در بنادر شرق استان جابه‌جا شده است.

وی ادامه داد: بیش‌ترین آمار تردد مربوط به مسیر دریایی بندر شهید حقانی به شهید ذاکری (قشم)، بندر هرمز و بالعکس به میزان ۲ میلیون ۱۱۶ هزار و ۱۶۹ مسافر بوده که نسبت به مدت گذشته در همین مدت ۱۱ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

محمدحسینی تختی با اشاره به افزایش میزان سفرهای بین‌المللی به بندر شارجه از مبدا بندر شهید باهنر، افزود: در این مدت ۱۴ هزار و ۴۴۹ نفر مسافر جابه‌جا شده‌اند که این میزان نیز نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به افزایش ۳۷ درصدی جابه‌جایی مسافر به جزیره هرمز گفت: در این مدت ۷۵۴ هزار و ۳۶۲ مسافر از طریق بندر هرمز به بنادر شهید حقانی و شهید ذاکری (قشم) و بالعکس جابه‌جا شده است.

بنادر شرق هرمزگان شامل بندر شهید باهنر، شهید حقانی، بندر هرمز، بندر تیاب، بندر سیریک و بندر جاسک جزو بنادر چند منظوره محسوب می‌شوند که در زمینه فعالیت‌های تجاری و مسافرت‌های داخلی و بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای دارند.

انتهای پیام/