رییس اداره هواشناسی قشم به دنبال تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان، به مردم توصیه کرد امروز (یکشنبه) از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه های فصلی و صعود به بلندی ها خودداری کنند.

به گزارش هرمیزان، محمد کاملی دیرستانی با توصیف و پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم اظهار داشت: بر پایه نقشه ها و مدل های هواشناسی کماکان ناپایداری جوی و دریایی برای روز جاری در این استان پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: طبق پیش بینی های انجام شده، امروز خلیج فارس و تنگه هرمز بتدریج دریای عمان با وزش باهای شدید شمال غربی تا جنوب غربی مواج خواهد شد و بیشینه سرعت باد بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا بیش از ۲ متر است.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: توصیه می شود شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمد در مناطق یادشده خودداری کنند و تمهیدات لازم برای آمد و شد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد.

کاملی دیرستانی با اشاره به اینکه این شرایط دریایی فردا دوشنبه نهم بهمن نیز با شدت کمتر تداوم خواهد داشت، اضافه کرد: طبق پیش بینی های انجام شده روز سه شنبه دهم بهمن از میزان سرعت باد برروی دریا کاسته خواهد شد و شرایط دریا با احتیاط شناورهای سبک، برای رفت و آمدهای دریایی مساعد می شود.

وی گفت: به لحاظ دمایی تا پایان هفته جاری، نوسانات یک تا سه درجه ای دما مورد انتظار است.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۲۰ درجه و ۸۲ درصد و شهر قشم را ۲۳ و ۷۷ درصد اعلام کرد.

انتهای پیام/