معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هرمزگان با بیان اینکه این استان بیشترین کاهش نرخ بیکاری در کشور را دارا است، گفت: تابستان گذشته، ۲۲ درصد نرخ بیکاری بود، اما اکنون بیش از ۱۱ درصد کاهش را در این بخش داریم.

به گزارش هرمیزان، عادل شهرزاد شامگاه شنبه در شورای اداری استان هرمزگان که با محوریت سفر رییس جمهور و هیات دولت به این استان برگزار شد، اظهار کرد: عملکرد صادرات این استان سال ۱۴۰۰ حدود ۱.۲ دهم میلیارد دلار بوده است درحالی که در پایان دی‌ماه ۱۴۰۲ حدود یک و نیم میلیارد دلار حجم صادرات استان اتفاق افتاد که قطعا تا پایان سال می‌توانیم رکورد سه میلیارد دلار را بزنیم.

وی با اشاره به موضوع مهار تورم گفت: در این راستا کنترل قیمت و ایجاد رصدخانه پایش تورم اقداماتی انجام شد تا بتوانیم بازار را به شکل مداوم رصد کنیم، ساماندهی صنوف انجام شد تا خود صنوف ناظر بر بازار باشند و اکنون متوسط تورم استان کمتر از متوسط کشور است.

شهرزاد بیان کرد: در موضوع اقتصاد دریامحور، با توجه به اهمیت قضیه و راهبردهای ۹ گانه‌ای که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند بایستی در این حوزه ورود کنیم که تا کنون هم اقداماتی در این بخش انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هرمزگان عنوان کرد: با توجه به همه برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌هایی که در حوزه اقتصادی انجام شده است، استان هرمزگان رتبه یک رشد اقتصادی را در سال ۱۴۰۱ داشته است.

وی ضمن اشاره به اهمیت امنیت اقتصادی در هرمزگان، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری جایی اتفاق می‌افتد که امنیت وجود داشته باشد، مرکز پژوهش‌های مجلس بیان کرده است که هرمزگان در سال ۱۴۰۰ رتبه ۹، زمستان ۱۴۰۰ به رتبه ۶ رسیدیم و در زمستان ۱۴۰۱ و در بهار ۱۴۰۲ رتبه یک کشور به این استان تعلق گرفته است، البته حفظ و تداوم تحقق این رتبه یکی از موضوعات قابل توجه است.

انتهای پیام/