مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از تخصیص ۴۰ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری جزیزه بوموسی خبر داد.

به گزارش هرمیزان به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، محمد محسنی روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: این مبلغ از محل اعتبارات ملی اختصاص داده‌شده است.

وی با اشاره به اینکه در این راستا، کمپینگ گردشگری بوموسی تکمیل می‌شود، بیان کرد: ساخت آلاچیق، سرویس بهداشتی، برج نور، پیاده‌رو و محوطه‌سازی در عملیات تکمیل زیرساخت انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان اظهار کرد: جزیره بوموسی با برخورداری از جاذبه‌های متنوع، زیبا و کم‌نظیر اکوتوریستی، فرهنگی و تاریخی می‌تواند به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری خلیج فارس تبدیل شود.

شهرستان دریایی بوموسی متشکل از جزیره‌های بوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، سیری، فارور بزرگ و فارور کوچک که لقب آکواریوم طبیعی خلیج‌فارس را دارد، با ۱۲ کیلومترمربع وسعت به عنوان مرکز این شهرستان در آب‌های خلیج‌فارس و در فاصله ۷۵ کیلومتری جنوب بندرلنگه و ۲۲۲ کیلومتری بندرعباس واقع شده که دارای قابلیت‌های منحصر به فردی است؛ از جمله چشم اندازهای بسیار جذاب و سواحل آرام و آب‌های پاک با انواع جلبک‌های دریایی که به عنوان یکی از بهترین زیستگاه‌های طبیعی شناخته می‌شود.

انتهای پیام/