رتبه برتر شورای آموزش پرورش کشور و مقام نخست توسعه کمی آموزش‌های فنی و مهارتی به استان هرمزگان رسید.

به گزارش هرمیزان به نقل از اداره‌کل آموزش و پرورش هرمزگان، شورای آموزش و پرورش هرمزگان به عنوان شورای برتر آموزش و پرورش در کشور معرفی شد و همچنین توانست در توسعه کمی آموزش‌های فنی و مهارتی نیز رتبه نخست کشور را از آن خود کند.

همایش ملی تقدیر از شوراهای آموزش و پرورش برتر سراسر کشور امروز دوشنبه با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در تهران برگزار شد که در پایان این مراسم، مهدی دوستی استاندار هرمزگان و محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان مورد تجلیل قرار گرفتند.

در این همایش بر لزوم توجه به جایگاه و نقش شورای آموزش و پرورش در پیاده‌سازی و اجرای سند تحول بنیادین، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و تلاش برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و اسناد بالا دستی با رویکرد مردمی شدن و تربیت در تراز انقلاب اسلامی تاکید شد.

شوراهای آموزش و پرورش براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی حلقه اتصال و پیوند مشارکت‌های مردم و دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی در نظام تعلیم و تربیت هستند.

همزمان با تاریخ تصویب قانون شوراهای آموزش و پرورش در سال ۱۳۷۲ ، به منظور پاسداشت مشارکت بخش‌های مختلف جامعه در حمایت و همراهی با برنامه‌های آموزش و پرورش و بسط فرهنگ مشارکت ، از تاریخ ۲۴ الی ۳۰ دیماه بعنوان هفته شوراهای آموزش و پرورش نام گذاری شده است و هرساله با حضور مقامات عالی دولت از شوراهای برتر استان های کشور تجلیل می‌شود.

گفتنی است؛ شوراهای آموزش و پرورش در استان‌ها ، شهرستان‌ها و بخش‌ها به منظور تحقق مشارکت و نظارت مردم در امر آموزش و پرورش و بهره‌گیری از تمامی منابع و امکانات جهت تاسیس، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی و تسهیل در فعالیت‌های اجرایی آموزش و پرورش تشکیل شده است.

کسب رتبه چهارم کشوری در شاخص‌های عمومی و اختصاصی و پروژه مهر ۱۴۰۲

همچنین روز گذشته در شاخص‌های عمومی و اختصاصی و پروژه مهر ۱۴۰۲ در مجموع از پنج استان کشور تقدیر شد که آموزش و پرورش هرمزگان موفق به کسب رتبه چهارم در این حوزه شد.

آموزش‌ و پرورش هرمزگان در ارزیابی عملکرد شاخص‌های عمومی و اختصاصی و پروژه مهر سال تحصیلی گذشته نیز موفق به کسب رتبه برتر کشوری شده بود.

این شاخص‌ها یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سالانه اداره‌کل آموزش و پرورش در استان هرمزگان است که می‌تواند نقش مهمی در ایجاد عدالت آموزشی داشته باشد.

انتهای پیام/